מבזקים

הוכרז במהלך השבעה: בית חב"ד ראשון יפתח בזמביה

תוכן עניינים

בערב חג 'שביעי של פסח' נפטרה הרבנית מרים בן טולילא שליחת חב"ד הראשונה לקונגו ומרכז אפריקה. במהלך השבעה ובנוכחות נציג הממשל הזמבי הכריז בעלה הרב שלמה בן טולילא על פתיחת בית חב"ד ראשון בזמביה

רון אטיאס | כ"ה בניסן תשפ"א | יום רביעי 7 באפריל 2021 | מערכת ישראל ניוז

הקהילה היהודית בזמביה, שנמצאת בדרום מרכז אפריקה, הגיעה לשיאה עם למעלה מ1000 חברים בשנות החמישים עם יהודים רבים שנמלטו מהשואה. במהלך השנים הלכה הקהילה והצטמצמה, ובשנים האחרונות מסייע איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה לקהילה היהודית המקומית שנותרה במדינה.

לאחר מחלה קשה, נפטרה ביום שישי האחרון מרים בן טולילא, שליחת חב"ד בקונגו ובמדינות מרכז אפריקה, בת 52 בלבד בפטירתה. אתמול במהלך השבעה, ובנוכחות סגן שגריר זמביה בישראל הודיע הרב שלמה בן טולילא, שליח חב"ד הראשי לקונגו ומדינות מרכז אפריקה ורב איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה על פתיחת בית חב"ד חדש בזמביה לזכרה של רעייתו המנוחה.


מרים בן טולילא ע"ה / באדיבות המצלם

זמביה, תהיה המדינה האחת העשרה בה פועל בית חב"ד קבוע במדינות מרכז אפריקה ותצטרף לאוגנדה, אנגולה, אתיופיה, גאנה, קונגו, חוף השנהב, טנזניה, ניגריה, קניה ורואנדה.

סגן שגריר זמביה בישראל מר מתיאס מוונזה שהביא את תנחומי ממשלת זמביה לרב בן טולילא אמר במפגש: "יהודים תמיד מתקבלים בברכה בזמביה, והקהילה היהודית היא נכס חשוב לעם הזמבי. הבחירה בזמביה כמדינה ראויה לפתיחת בית חב"ד לזכרה של הרבנית המנוחה, היא אות כבוד למדינה ולתושביה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: