מבזקים

חשד לפיגוע דריסה של תלמיד בית הספר הטכני חיל האוויר בבאר שבע

תוכן עניינים

הבוקר ברחוב אילן רמון בבאר שבע נדרס צוהר בן 18 של בית הספר הטכני חיל האוויר בעת שהיה בדרכו למוסד הצבאי – החינוכי בו הוא לומד. הנהג הדורס שעלה למדרכה ופגע בצוהר הוא בדואי תושב העיר רהט

משה פריאל | ל׳ בחשוון תשפ״ג | יום חמישי 24 בנובמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

זמן קצר אחרי האירוע מסר מפקד מרחב נגב תנ"צ נחשון נגלר הצהרה לעיתונאים: "סמוך לשעה 8:30 בבוקר קבלנו ידיעה על אירוע של דריסה כאן בבאר שבע. בתום הערכת מצב שביצעתי אנחנו מבינים שבן מיעוטים תושב העיר רהט, הגיע בנסיעה ועלה על המדרכה ודרס צוהר הלומד בבית ספר טכני של חיל האויר.

זירת הדריסה

ממה שאנחנו מבינים כרגע שפעולת הגריסה בוצעה בכוונה. אנחנו מבצעים קשת רחבה של מודיעין ופעולות חקירה כדי להבין יותר לעומק את הרקע לדריסה. בשלב זה, כל הכוונים נבדקים הכוון הפלילי וגם הלאומני החקירה בשלבים ראשונים הפוגע עצור ונלקח לחקירה".

צוותי איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני לפצוע שנפצע באורח בינוני ופינו אותו לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מחבלות ופציעות קשות. מבית החולים סורוקה נמסר: "לחדר הטראומה הסורוקה פונה נער בן 18 לאחר דריסה לאחר ייצוב מצבו בחדר הטראומה הוא הועבר, לחדר ניתוח כשהוא סובל מפגיעת גפיים ומצבו מוגדר בינוני".

לכתבנו נודע כי לפני כמה ימים הגיע הנהג החשוד לתחנת המשטרה כדי להתלונן על איומים מצד אדם שאמר כי "בדואים צרכים לעוף מבאר שבע" מאוחר יותר אותו בחור בדואי תיעד את עצמו בטיק טוק אומר: "אם תכבדו אותנו, נכבד אתכם, אם לא תכבדו -אתם תסבלו. זה לא איום, אבל הכבוד והחיים שלנו? אנחנו מוכנים לוותר על החיים שלנו".

עוד אמר: "אני פונה אליכם בדואים. אתם חייבים להיות מוכנים לכל רגע, לכל איום, שכל אחד ישמור על עצמו. אנחנו מאוימים כאן במדינה הגזענית. בן אדם שמאיים עליך ברצח, מחבל, פלסטיני נוציא אתכם מבאר שבע, ככה אומרים לי והמשטרה חוקרת אותי כאילו אני תקפתי אותו. וגם שחררו אותו והרחיקו אותי מבאר שבע".

עוד אמר: "בדואים כולם צרכים להיות זהירים. כל אחד צריך להיות זהיר. כל אחד ישמור על עצמו. שאף אחד לא יחכה למשטרה. שיעשה מה שבראש שלו. כמו שלוקחים את החוק בידיים ויש להם כוח מבן גביר. אף אחד לא יכול להפחיד את הבדואים החיים בבאר שבע ובנגב".

במהלך היום החשוד נחקר על ידי שב"כ ומשטרה. הנהג הדורס טוען כי איבד שליטה וכי זו הייתה תאונה.

לכתבנו הגיע תיעוד התכתבות של אב מודאג לבנו הלומד בבית ספר טכני חיל האוויר, ששמר על קור רוח דקות ספורות אחרי אירוע הדריסה:

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: